Sunday 27 August 2017

Teknik Forex H4


Bismillah. Saya berniat nak compartilha bagaimana nak ukur panjang tendência guna tf H4 .. Saya dah guna lama dah cara ini. Saya simpan2. Tapi kali ini saya dedahkan .. kaedah mudah tapi berkesan. Rasanya tak ada gunanya saya pendamkan ilmu yg berguna hanya utk diri saya sahaja tanpa beritahu org lain..ohhh. Sungguh kejam. Maafkan saya. Saya insaf. Passo a passo, ok. Saya beri satu ni dulu .. ini chart eu H4 kat chart ni saya letak 2 zigzak. (1) configuração std (12,5,3) - warna biru. (2) configuração modificada (5,3,1) - warna merah putus2. Maka jadilah spt diatas .. mula2. Ohh katakan. Ponto (d) hujung trend yg lepas. Ok ini contoh. Ya .. samba de onda de biru de tengok zikzak. Ok saya marcação dgn (b). Contohnya .. kemudian cari point sebelum yg paling dekat bagi zikzag merah dgn syarat ponto musti lbh rendah supaya kita boleh buat satu garis tendência. Saya tanda (a). Dan saya buat trendline .. tengok harga brekout trendline. Saya tanda dgn (c) .. saya ukur panjang d sampai c. Maka target saya sama panjangnya iaitu e. Utk mudah keja saya. Saya guna fibo. 0,50,100. 50 letak kat saem iaitu c .. maka terjadilah spt diatas..dari setup ini saya akan tahu sesuatu tendência itu sudah berakhir atau belum bagi saya memudahkan trading. Harap ilmu ini sangat berguna. Klu suka boleh kongsi dgn yg lain. Maafkan saya. Jumpa lagi di post yg lain. Sekian..Mari swing dgn H4 Bismillah. Bermula tf H4 ini sesuai utk yg swing ..maksud swing dgn h4 ini adalah kamu hold sampai 1 atau 2 minggu lamanya. Kaedah ini juga sesuai utk sapa yg principal guna kv33t intraday sebagai panduan utk kamu trading utk masuk sesuatu post dgn yakin. Saya mecari2 di google tapi tak ada satu pun yg ikhlas atau mahu menulis kaedah ini secara detalhe. Munkin mereka tahu tapi simpan2 ilmu utk diri sendiri. Bagi saya itu satu kerugian kerana ilmu itu tak dapat dimanfaatkan utk semua org..maka saya terpanggil utk menulis dlm blog dan share utk semua org. Agar sesiapa yg dapat faham maksud ilmu ini. Akan berfaedah utk diri mereka. Saya tidak minta apa2. Yg saya harapkan tuhan merestui maksud tujuan ini ... ok kita mula kamu nak trading guna h4 kan. Maka bukalah chart h4. Hã. Tak ada sapa nok rekemenkan aku mak we cun ker .. ini chart h4. Aduhh. Nak trade gi mana ini pak. Mo sell ko buy ini pak sakit kepala ku. . Klu chart kosong aje mcm ni. Macam org mabuk tutup mata pandu kereta. Habis dilanggar. Main bedal ajo..last2 masuk parit. Pasti emc ... ok. Dari Chart kosong kita bermula. Kita tandakan trend sebelum dgn AB lihat chart atas .. dgn bantuan zigzak. Lt --- ada aku terang kat bab sebelum utk configuração dio..ko tengok la sana yo .. kita buat tendência linha cd kemudian tarik fibo 50 kat break out e. Alvo kat f (100) sampai f TP kita. feche tudo. Ya kamu tentu sell kat B. tadi. Segure sampai f. Mmg lumayan ya .. Di f. Kamu masuk compre. Dan hold .. oh ya sebelum itu tanda TP kita seterusnya. Tp1 - ambil snr kat d. Tp2 --- kat breakout..tp3 - kat snr seterusnya. Marcando ponto2 ini .. dan tarik juga trend line atas iaitu GB. Mcm aku buat kat atas tuh. Ok mula hold compre tadi. Tp 1 lepas. Tp2 lepas. Tp 3 sangkut. Ok, feche tudo o kat h (tp3). Lumayan lagi ya pak. Syukur. Lepas nim jgn lupa keluar zakat. Bantu org miskin..buat kebaikan sebanyok munkin utk saham akhirat. Feche tudo kat h .. ok kat h venda. Dan hold oh ya lupa pulak buat lagi satu trend line bawah bila kamu mula vender dan hold. Spt contoh atas aku buat trend line Af. Ok mantenha maná samapai. Mula tengok sair. Ok cun break. Aguarde lagi sampai (g) iaitu 100 trendline Af .. sampai (g) feche tudo. Lumayan lagi. Suka sangat. Zakat. Jgn jadi karun. Tak mo keluar zakat. Tuhan marah. Nok jadi gitu. Byk. Org susah. Miskin. Nok makan pong susah. Pegilah bantu. Hartar beras ko. Apo ko. Tengok sihat ke dop. Buat kerja kebajikan sikit. Ok sampai g. Sesudah kamu fechar toda a venda. Masuk compre. aguarde. Sampai mana ... ok macam biasa. Tandakan tp 1. kat A. tp2 kat f. Fuga de tp3 kat. Tp 4 kat snr seterusnya dan jangan lupa buat lagi linha de tendência atas iaitu Bh .. ok kamu jangan lupa tf diariamente e semanalmente yo. Sebab Tenerh sedap2 kamu segurar sampai tp 1 tak close konon2 nok tp4. Tiba2 harga tujum kaw2. Mampus. Kamu. Ok tengok daily kejap. Intai2 sikit apa cerita sana .. ini gráfico diário. Hmm. Apa nih. Tak apa2 yg pelik chatice ... skodeng semanal de pulop ... hah. Configuração ado semanal jah. Buat trendline semanal ab. Lepas tu apo. Takkan duduk saja. Proses la chart tuh. Malas betul. Selepas proses kamu akan nampak .. tarik fibo mcm biasa .. marca ponto2 penting .. ok sekarang harga dah break kat ponto 2 menanti tp ponto 3 .. nampak tak makanya baixo tendência hebraico semanal habis .. kamu tengok balik gráfico H4. Maka set dlm utak kamu semanalmente ada lagi keja tak habis .. maka berhati2lah dlm menentukan tp kamu .. guna kebijaksanan. Yg tuhan berikan. Guna otak la. Lt-- bahasa mudahnya ... ok. Saya harap kamu paham kupasan diatas. Yg baik dari tuhan. Yg salah kalemahan saya. Maaf banyok .. rihat sebentar utk laluan iklan. Hmm. Tak apa la..penaja tuh .. ok iklan. Bye2 ..

No comments:

Post a Comment